-جَلَّ عَنْ أَنْ تُدْرِكَهُ الْأَبْصارُ وَ هُوَ يُدْرِكُ الْأَبْصارَ وَ هُوَاللَّطيفُ الْخَبيرُ. لايَلْحَقُ أَحَدٌ وَصْفَهُ مِنْ مُعايَنَةٍ، وَلايَجِدُ أَحَدٌ كَيْفَ هُوَمِنْ سِرٍّ وَ عَلانِيَةٍ إِلاّ بِمادَلَّ عَزَّوَجَلَّ عَلى‏ نَفْسِهِ.

-ديده‏ها را بر او راهى نيست و اوست دريابنده ديده‏ها. بر پنهانى‏ها آگاه و بر كارها داناست. كسى از ديدن به وصف او نرسد و بر چگونگى او از نهان و آشكار دست نيابد مگر او - عزّوجلّ - خود، راه نمايد و بشناساند.

آیات الولایة : سوره بقره آیه ۵ (أُوْلَـئِکَ عَلَى هُدًى مِّن رَّبِّهِمْ وَأُوْلَـئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ) . . .

(. . . وَ أُوْلَـئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ)

. . . و انان رستگارانند.

حافظ عبیدالله بن احمد حنفی ، مشهور به : (حاکم حسکانی) از علمای بزرگ اهل سنت در قرن پنجم هجری ، در کتاب گرانسنگی که

پیرامون آیات ولایت تالیف کرده و آن را (شواهد التنزیل ) نام نهاده ، در تفسیر آیه ی شریفه ی (أُوْلَـئِکَ عَلَى هُدًى مِّن رَّبِّهِمْ وَأُوْلَـئِکَ هُمُ

الْمُفْلِحُونَ) با سلسله سند خود از جناب سلمان روایت کرده که خطاب به حضرت علی علیه السلام می گفت:

ای ابالحسن ، به ندرت اتفاق می افتاد که من در خدمت رسول اکرم صل الله علیه و آله باشم و شما به محضر آن حضرت شرفیاب شوید ، جز

اینکه پیامبر اکرم صل الله علیه و آله به شانه من میزدند و می فرمودند :

(یا سلمان هذا و حزبه هم المفلحون)

( ای سلملن تو و گروهش رستگارانند.)[۱]

 

 

1_ شواهد التنزیل: ۸۹/۱ (حدیث ۱۱۰-۱۰۷)


نوشته شده در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۷:۰۴ ب.ظ