-لَهُ الْإِحاطَةُ بِكُلِّ شَىْ‏ءٍ، والغَلَبَةُ على كُلِّ شَى‏ءٍ والقُوَّةُ فى كُلِّ شَئٍ والقُدْرَةُ عَلى‏ كُلِّ شَئٍ وَلَيْسَ مِثْلَهُ شَىْ‏ءٌ. وَ هُوَ مُنْشِئُ الشَّىْ‏ءِ حينَ لاشَىْ‏ءَ دائمٌ حَىٌّ وَقائمٌ بِالْقِسْطِ، لاإِلاهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزيزُالْحَكيمُ.

-اوراست فراگيرى و چيرگى بر هر هستى. نيروى آفريدگان از او و توانايى بر هر پديده ويژه اوست. او را همانندى نيست و هموست ايجادگر هر موجود در تاريكستان لاشَى‏ء، جاودانه و زنده و عدل‏گستر؛ جز او خداوندى نباشد و اوست ارجمند و حكيم.

آیات الولایة : سوره بقره آیه ۵ (أُوْلَـئِکَ عَلَى هُدًى مِّن رَّبِّهِمْ وَأُوْلَـئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ) . . .

(. . . وَ أُوْلَـئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ)

. . . و انان رستگارانند.

حافظ عبیدالله بن احمد حنفی ، مشهور به : (حاکم حسکانی) از علمای بزرگ اهل سنت در قرن پنجم هجری ، در کتاب گرانسنگی که

پیرامون آیات ولایت تالیف کرده و آن را (شواهد التنزیل ) نام نهاده ، در تفسیر آیه ی شریفه ی (أُوْلَـئِکَ عَلَى هُدًى مِّن رَّبِّهِمْ وَأُوْلَـئِکَ هُمُ

الْمُفْلِحُونَ) با سلسله سند خود از جناب سلمان روایت کرده که خطاب به حضرت علی علیه السلام می گفت:

ای ابالحسن ، به ندرت اتفاق می افتاد که من در خدمت رسول اکرم صل الله علیه و آله باشم و شما به محضر آن حضرت شرفیاب شوید ، جز

اینکه پیامبر اکرم صل الله علیه و آله به شانه من میزدند و می فرمودند :

(یا سلمان هذا و حزبه هم المفلحون)

( ای سلملن تو و گروهش رستگارانند.)[۱]

 

 

1_ شواهد التنزیل: ۸۹/۱ (حدیث ۱۱۰-۱۰۷)


نوشته شده در تاریخ ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ساعت ۷:۰۴ ب.ظ