-لَهُ الْإِحاطَةُ بِكُلِّ شَىْ‏ءٍ، والغَلَبَةُ على كُلِّ شَى‏ءٍ والقُوَّةُ فى كُلِّ شَئٍ والقُدْرَةُ عَلى‏ كُلِّ شَئٍ وَلَيْسَ مِثْلَهُ شَىْ‏ءٌ. وَ هُوَ مُنْشِئُ الشَّىْ‏ءِ حينَ لاشَىْ‏ءَ دائمٌ حَىٌّ وَقائمٌ بِالْقِسْطِ، لاإِلاهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزيزُالْحَكيمُ.

-اوراست فراگيرى و چيرگى بر هر هستى. نيروى آفريدگان از او و توانايى بر هر پديده ويژه اوست. او را همانندى نيست و هموست ايجادگر هر موجود در تاريكستان لاشَى‏ء، جاودانه و زنده و عدل‏گستر؛ جز او خداوندى نباشد و اوست ارجمند و حكيم.

چرا حی علی خیرالعمل را از اذان حذف نمودند ؟

از حضرت اباالحسن امام موسی بن جعفر علیه السلام پرسیدند :

چرا حی علی خیرالعمل را از اذان حذف نمودند ؟

امام فرمودند : علت ظاهری را می خواهی بدانی یا علت واقعی ؟

راوی عرض کرد : هر دو را .

حضرت فرمودند : اما علت ظاهری این است که ، مردم رو به نماز نکنند و ترک جهاد کنند . اما علت واقعی آن که مراد از خیرالعمل ولایت و اعتقاد به امامت ائمه معصومین علیهما السلام است . عمر این معنی را می دانست ، این کلمه را انداخت تا ترغیب و تحریض بر ولایت ایشان نشود.

علل الشرائع : ج۲ ص ۳۶۸


نوشته شده در تاریخ ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ساعت ۶:۵۱ ب.ظ